środa, 8 października 2014

Ja się wcale nie chwalę... czyli podsumowanie 25. MFK!

Trzy dni temu zakończyła się 25. edycja Międzynarodowego Festiwalu Komiksu (i Gier) w Łodzi. Postanowiłem w jednym miejscu zebrać wszystko co się tam mojego wydało i takie tam, po szczegóły zapraszam do rozwinięcia posta!




Po pierwsze chciałbym się pochwalić, że w tym roku zaliczyłem awans społeczny (dzięki temu, że ukazał się mój pierwszy, profesjonalnie wydany album) - z Uczestnika zmieniłem się w VIPa.

Teraz w punktach pokażę Wam co wydałem itd, a zaczynamy od...

1. Tomek i Jacek: Piraci z Lua Lua (tom 1)
Tak jak wspomniałem wcześniej - to mój (i Michała Chojnackiego odpowiedzialnego za scenariusz) pierwszy, profesjonalnie wydany album. Komiks premierę miał w ten weekend na MFK i ukazał się pod szyldem wydawnictwa Egmont
Jak widzicie w tytule widnieje jedynka, więc całkiem możliwe, że już w przyszłym roku (pewnie również na MFK) ukaże się druga część przygód tych dwóch małych miśków.

Komiks (chyba) można już kupić w Empikach, oraz w innych większych księgarniach.
Dostępny jest też w promocji w sklepie Gildii: KLIK!

A tak prezentuje się wydrukowany album:





















Zdjęcia ze spotkania autorskiego:

Fot.: Daniel Hilbrecht

Fot.: Daniel Hilbrecht

2. Super Jacek #1 Po drugiej stronie maski
Czyli mój kolejny krótki komiks, który tym razem został sfinansowany dzięki wsparciu na platformie Polak Potrafi (podsumowanie akcji >tutaj<). Muszę przyznać, że do ostatniej chwili wahałem się czy z projektem wystartować, ale teraz już wiem że było warto. Super Jacek spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem, a dodatkowo zainteresowały się nim osoby, które wcześniej o tej postaci nie miały zielonego pojęcia. A poza tym dzięki dofinansowaniu wydanie jest o wiele ładniejsze (więcej zdjęć >tutaj<).
Dodatkowo mogę zdradzić, że pomysły na następne części już są i kolejne przygody Jacka ukażą się najpóźniej za rok na MFK, ale może uda się nieco wcześniej...

Komiks można kupić w sklepie Mydło Zin: KLIK!


















Pluszowy Super Jacek stworzony przez nunu


























3. FOR czyli komiksy ekonomiczne
W sumie to już taka nasza (moja i Michała Chojnackiego) doroczna tradycja...
W tym roku były dwie komiksowe kategorie (już nie ma konkursu na animacje):
Na krótką formę (czyli komiks 1-planszowy), oraz na długą formę (2-6 plansz).
Zgłosiliśmy się z naszymi komiksami do obu kategorii i los tak chciał, że w pierwszej z nich zajęliśmy miejsce pierwsze, a w drugiej miejsce drugie.

Fragment komiksu 1-planszowego
















Fragment komiksu 6-planszowego


















4. Kosmiczne Mydło

Czyli kolejny numer zina który wraz z Szymonem Szelcem wydajemy już od czterech lat. Tegoroczne wydanie ozdobiła wykonana przeze mnie okładka, a w środku znajdziecie mój 1-planszowy komiks, tradycyjnie już o Niedźwiedziu i Kłodzie.

Nowe Mydło (w trzech wariantach okładkowych) możecie zamówić tu: KLIK!





















5.  Qrczango Bizarro World (3 of 2)
Panowie Bazgrolle napisali do mnie już jakiś czas temu z propozycją narysowania krótkiego komiksu do ich zinka o Kurczaku Radku. Oczywiście takiej okazji nie mogłem przegapić i machnąłem 2-planszowy komiks o wspomnianym Kurczaku i Super Jacku (z tej znajomości coś jeszcze może wyniknąć...)

Zina można kupić na stronie Chłopaków, do której link macie powyżej.




















A co do samego Festiwalu...
Zaliczam go jak najbardziej do udanych! Spotkałem wielu znajomych, poznałem kilka nowych osób. Dodatkowo po raz pierwszy zostałem na after party w Wytwórni gdzie zabawa była przednia. Jednak muszę przyznać, że te trzy dni zleciały mi bardzo szybko i już nie mogę doczekać się przyszłorocznej edycji!

Wielkie dzięki dla wszystkich, którzy dobrnęli do końca, ahoj!